FANDOM

Wayrest (Online)

Wayrest je říše a městský stát v zálivu Iliac (Iliac Bay). Jednostranné rivalství s Daggerfallem a pocit podřízenosti je evidentní především ve velkolepém zobrazování jejich vládnoucího sídla.

Daggerfall byl dobře fungujícím královstvím již v době, kdy Wayrest tvořila pouhá osada chatrčí u ústí řeky Bjoulsae (Bjoulsae River). Wayrestu se nicméně velmi dobře dařilo po pádu Orsiniumu, když přes jeho brány začal proudit obchod celého Tamrielu, a dnes se může pochlubit největší a nejbohatší populací v High Rock. Místní kupci uvítali příchod císařství, zejména námořnictva Severozápadní flotily (Northwest Flee), které skoncovalo s notoricky známými piráty, jejichž prioritou byl právě záliv Iliac.

Geografie a náboženství Editovat

Království Wayrest se nachází na východním konci zátoky Iliac, v ústí řeky Bjoulsae, naproti Mournothu. Má dlouhé pobřeží. Na severu sousedí s oblastí Menevia a městským státem Orsinium, na východě potom s Wrothgarianskými horami (Wrothgarian Mountains) a regionem Gavaudon. V zátoce je Wayrest důležitou politickou silou.

Hlavní bůh uctívaný v království je Akatosh.

Královská rodina Editovat

Wayrestu vládl král Eadwyre s Lady Barenziah. Lady byla Dunmerka, Eadwyreho druhá manželka a současně druhá královna říše. Z prvního manželství s Lady Carolynou, která zemřela, měl dceru Lady Elysanu. Lady Barenziah mu porodila dvě Dunmerské děti, prince Helsetha a Lady Morgiah.

Armáda Editovat

Oficiální vojenská jednotka Wayrestu jsou Rytíři Růže (Knights of the Rose). Mají tu čest být stráží a pravou rukou krále Eadwyre. Nejlepší rytíři jeho dvora jsou členy řádu a mají zásluhy ve vnitroříšských i mimo provincionálních bojích napříč celým Tamrielem.

Historie Editovat

První éra Editovat

První zachovaná zmínka o Wayrestu pochází z roku 800. V 1E 980 byl zapojený do demolice Orsinia, později se přidal zcela dobrovolně.

Roku 1100 byl Wayrest schválen Camoronianskými velvyslanci a získal právo nazývat se královstvím. První Wayrestský král byl Farangel Gardner, významný kupec, který založil dynastii Gardner (Gardner Dynasty). 

Gardnerova dynastie částečně pokračovala i po během Druhé éry.

Druhá éra Editovat

V 2E 541 byl Wayrest po dobu padesáti sedmi dní obléhán frakcí Reachmen pod vedením Durcorach Black Drakea. Poté co byli Reachmen poraženi, Wayrest spolu s mnoha dalšími městy v High Rock podepsal historicky první Daggerfallskou smlouvu (Daggerfall Covenant) a stal se její prozatímní hlavou. V 2E 582 král Emeric, z dynastie Cumberland (Cumberland Dynasty), vedl tuto frakci přímo z Wayrestu. Později byl následován další mercantilskou rodinou – Horleys.

Třetí éra Editovat

Během Války o Betony zůstal Wayrest neutrální, nicméně ušlechtile zasáhl, když nechal zavraždit daggerfallského krále Lysanduse. Toto spiknutí bylo nakonec odhaleno agentem císaře Uriela Septima VII.. Agent nechal Lysanda pohřbít a obnovil velké Numidium. Wayrest byl jedním z ovládajících Numidium v podivné době pokroucení událostí, nyní známé jako Zvlnění na západě (Warp in the West).

Několik let po této události král Eadwyre zemřel. Princ Helseth a Lady Elysana se přou o Wayrestský trůn. Elysana vyhrála a vyhnala Helsetha i jeho matku, lady Barenziah, z Wayrestu zpět do Morrowindu. Barenziahina dcera, Lady Morgiah, opustila Wayrest dávno předtím, než začal nástupnický boj. Vdala se za krále Remana z Firstholdu. Jejich sňatek byl zprostředkován Mannimarcem.

V této době království prosperuje díky inteligentní a mazané mysli královny Elysany. Podařilo se jí vytvořit alianci s králem Gortwogem z království Orcish v Orsiniu. Wayrest je jedním z hlavních politických sil v zálivu a spojenectví s Orky přináší říši další výhody. Wayrestské území se rozšiřuje z východního pobřeží zálivu dále do středu země, původně nazývané Anticlere, až do poloviny Gauvadonu.

Pelagius Septim III. také známý jako "Šílenec" (The Mad) zemřel v chrámu Kynareth, který se nachází ve Wayrestu.

Čtvrtá éra Editovat

V 4E 188 byl Wayrest obsazen korzáry, kteří pokračovali ničením a nájezdy na Svatyni temného bratrstva (Dark Brotherhood Sanctuary), která se zde nachází.

Důležití občané Editovat

Farangel Gardner

Aphren Gardner

Pierric Cumberland

král Emeric

V síti Wikia

Náhodná Wiki