FANDOM

Bitva o Starý Hrol'dan
321
Informace
Konflikt: Sjednocení Tamrielu
Datum: 2E 846?
Místo: Starý Hroldan, Skyrim
Výsledek: Vítězství Skyrimu
Strany
Cyrodiil

Skyrim

Zapřísáhlí (High Rock)
Velitelé
Talos

Cuhlecain

Neznámý
Síly
Cyrodiilsko-skyrimská armáda Zapřísáhlí
Ztráty
Neznámé Neznámé

Bitva o Starý Hrol'dan byla prvním vojenským vítězstvím skyrimského generála Talose, který později vešel ve známost jako Tiber Septim, první císař sjednoceného Tamrielu.

Bitva Editovat

Falkreathský král Cuhlecain potřeboval klid na severní hranici, aby se mohl v klidu věnovat tažení v západním Cyrodiilu. Jeho pozice však byly ohroženy Zapřísáhlými z Plání. Cuhlecain v dané situaci uzavřel spojenectví se skyrimskými Nordy a společně vytáhli proti Zapřísáhlým.[1] V čele skyrimských jednotek stál dvacetiletý Talos, známý také jako Hjalti.[2] Talos se projevil jako skvělý taktik a jeho malá skopina colovijských vojáků a nordských bersekrů donutila Zapřísáhlé ustoupit za brány Starého Hroldanu. Obléhání však nepřipadalo v úvahu. V noci však přišla bouře, která údajně Talose následovala. Talos pronikl za hradby, díky bouři jej nezasáhl žádný šíp, a když vydal řev z hradeb, nahrnuli se dovnitř i jeho muži. Zapřísáhlí pak byli snadno poraženi. Bylo to první z mnoha oslnivých vítězství Talose.[2][3][1] Touto bitvou začalo jeho tažení za sjednocení celého Tamrielu.

Reference Editovat

  1. 1,0 1,1 Acturijská hereze
  2. 2,0 2,1 Kapesní průvodce říší, 1. vydání/Cyrodiil
  3. Šílenci z Plání

V síti Wikia

Náhodná Wiki