FANDOM

Argoniánska Invázia bola vojna medzi Veľkými Rodmi z Morrowindu a An-Xileel z Black Marsh.

An-Xileel Invader (Legends)

Príčiny vojny Editovat

Po celé storočia mnoho Dunmerov z Veľkých Rodov Morrowindu napádalo Black Marsh a bralo z neho Argoniánov za účelom otroctva. Toto viedlo k veľkému rozhorčeniu medzi Argoniánmi a vzbury otrokov sa stávali čoraz častejšími, hlavne ku koncu Tretej Éry. Zhodou okolností, Argoniánske armády v Black Marsh boli prostredníctvom Histu varované pred Vpádom Oblivionu a mohli sa tak pripraviť ešte predtým, než sa Brány Oblivionu otvorili. Radikálna skupina v Black Marsh zvaná An-Xileel dala dohromady jednotky Argoniánov a bojovali proti hordám Daedier, ktoré útočili na ich domovinu. Jednotky Argoniánov sa prevalili do Mehrunes Dagonových Deadlands a bojovali proti Daedrám tak účinne, že Dremorskí plukovníci zavreli Brány do ich ríše, aby zabránili vlastnému zničeniu. Zatialčo sa Morrowind a Cisárske jednotky spamätávali z katastrof spôsobených Vpádom Oblivionu a zničením Vvardenfellu, Thalmor navádzal Argoniánov k masívnemu útoku na Morrowind na čele s An-Xileel. To sa im síce podarilo, avšak Thalmor medzitým stratil v Black Marsh aj to málo vplyvu, ktorý tam získal.

Invázia Editovat

Argoniáni napadli Morrowind v 4E 6 a obsadili veľkú časť južnej provincie. O postupe invázie je ďalej známe len málo, okrem toho že Mournhold bol vyplienený a Veľké Rody pod vedením Rodu Redoran zastavili postup invázie.

Následky Editovat

Vojna si vyžiadala veľkú daň na Morrowinde, tisíce padli a mnoho Dunmerov bolo nútených utiecť do iných provincií a krajín Tamrielu. Na pomoc v kríze poskytol kráľ Skyrimu ostrovy Solstheim utečencom. Napriek tomu mnoho utečencov smerovalo do severozápadných častí Skyrimu, väčšinou zastavili v Riftene a Windhelme.

Veľká populácia Dunmerov vyvolala vo Windhelme kontroverziu proti vodcovi Stormcloakskej rebélie a Jarlovi Windhelmu, Ulfricovi Stormcloakovi.

V síti Wikia

Náhodná Wiki